Prevence,  Rubriky,  Zdraví v kuchyni

Menu plné vitaminů

Už dávno neplatí, že co je zdravé, není moc dobré. Přesvědčit se můžete z našich receptů plných vitaminů a výtečných chutí.

Losos na grilu

Pro 4 osoby

4 steaky nebo podkovy z lososa, 3 stroužky česneku, olivový olej, pepř, sůl, 2 citrony

Smíchejte olivový olej s nasekaným nebo prolisovaným česnekem, pepřem, solí a šťávou z citronu. Vzniklou marinádou potřete lososa a nechte 15 až 20 minut odpočinout. Pak rozpalte grilovací pánev nebo gril a opékejte zhruba tři minuty z každé strany. Na talíři ozdobte petrželkou nebo jinými zelenými bylinkami, cherry rajčátky a čtvrtkou citronu.

Foto: Shutterstock

Špenátová polévka

Pro 4 osoby

1 litr vody, 300 g listového špenátu (čerstvého nebo mraženého, ale listového!), 300 g brambor, sůl, pepř, zakysaná smetana

Brambory nakrájejte na kostičky, dejte je do hrnce s osolenou vodou a přiveďte k varu, pak vařte zhruba 15 minut. Přidejte špenát a vařte přibližně pět minut. Pak polévku rozmixujte, osolte, opepřete a znovu promixujte. Nalijte do misek, ozdobte a ochuťte zakysanou smetanou.

Foto: Shutterstock

Americké brambory se zeleninou

Pro 4 osoby

1 kg brambor, 250 g brokolice, 1 červená paprika, bylinky, sladká paprika, chilli, pepř, koriandr, mletý kmín, sůl, olivový olej, rukola

Neoloupané brambory pořádně omyjte kartáčkem a nakrájejte na půlměsíčky. Rozložte je na plech nebo pekáček vymazaný olivovým olejem. Pečte asi 10 minut a pak přidejte směs koření, sůl, brokolicové růžičky a papriku nakrájenou na tenké proužky. Přikryjte alobalem a pečte 10 až 15 minut. Pak sundejte alobal a dopečte brambory do dozlatova. Na talíři ozdobte rukolou.

Foto: Shutterstock

Zelný salát

Střední až velkou hlávka červeného zelí (když vám salát zbude, můžete jej podávat k večeři), sůl, červená nebo oranžová paprika, cibule, petrželka nebo bylinky podle vaší chuti, pepř, olivový olej, šťáva z citronu

Zelí nakrouhejte na hrubo a dejte spařit do vroucí osolené vody na asi jednu minutu, sceďte a zchlaďte studenou vodou. Nechte okapat. Přidejte na proužky nakrájenou papriku, najemno nakrájenou cibuli, bylinky, osolte, opepřete, zalijte olivovým olejem a citronovou šťávou. Dejte odležet do lednice.

Text: Jana Brodanská, foto: Shutterstock

Co si dopřejete?

Připravíte-li si toto menu, dodáte tělu mnoho vitaminů, minerálních látek a stopových prvků. V první řadě kyselinu listovou, jod, vitaminy A, D, E, některé vitaminy skupiny B, hořčík, vápník, železo, zinek, nenasycené omega-3 mastné kyseliny a mnoho dalších zdraví prospěšných látek. Podpoříte boj těla s volnými radikály, pomůžete látkové výměně, posílíte činnost srdce, ale také imunitní systém. Olivový olej a tučné rybí maso jsou nezastupitelnými pomocníky v boji s kardiovaskulárními onemocněními!

Koupit časopis