Chřipkové období je zpátky! Posilte svou imunitu

Znáte to. Chřipka není nic příjemného. Vysoká horečka, bolesti v krku, kašel. Nedovolte chřipce, aby vás přemohla a zkuste to letos jinak. Vyhněte se jí tím, že posílíte svůj imunitní systém. Jak? Máme pro vás 8 tipů, jak se můžete chránit před chřipkou.


1. Hýbejte se

Víte, že lidé, kteří pravidelně sportují, jsou méně nemocní? Proto ani vy nezapomínejte na pravidelný pohyb - a to nejen během chřipkového období, ale během celého roku. Pohybu na čerstvém vzduchu věnujte alespoň hodinu denně. Nemusíte hned začít běhat, na začátek postačí, pokud vyměníte cestování v městské dopravě za říznou procházku.

Tip od nás: Chcete mít přehled o tom, kolik za den uděláte kroků, případně kolik jste spálili kalorií? Použijte Alza slevový kód, který najdete na kupónovém webu Vasekupony.cz a pořiďte si fit náramek nebo krokoměr za skvělé ceny.


2. Otužujte se

Ne, nemusíte se přidat právě ke skupině ledních medvědů, kteří každé ráno plavou v řece ve vašem městě. Existují i jiné způsoby otužování. Těmi nejjednodušími jsou pravidelný pohyb na čerstvém vzduch či spánek v nepřetopené místnosti. Můžete se otužovat také sprchováním, které začínejte teplejší vodou, pokračujte vlažnou a ukončete studenou vodou. Při sprchování přešlapujte, aby se tělo hýbalo. Takové otužování byste měli realizovat každý den. Těmito způsoby se tělo naučí přizpůsobovat se nižším teplotám a být odolnější vůči chladu.


3. Jděte do sauny

Saunování zvyšuje imunitu a snižuje pravděpodobnost nakažení. Při saunování dvakrát týdně se riziko chřipkového onemocnění dokonce snižuje až o polovinu. Saunování samozřejmě můžete střídat i s otužováním, výsledky budou ještě lepší.


4. Pravidelně větrejte

Ano, i taková maličkost vás dokáže ochránit před nemocemi. V zimě totiž často dochází k přetápění místností, což je ideální pro rozmnožování různých bakterií. Proto je pravidelné větrání mimořádně důležité. V obytných místnostech byste měli mít kolem 21 stupňů, v koupelně o něco víc.


5. Myjte si ruce

Jelikož nejvíce bacilů se šíří přímým kontaktem, nejlepší ochrana je pravidelné mytí rukou. Myslete na to, že při kašli či kýchání zůstávají bacily na rukou, proto je lepší zakrývat si ústa nebo nos kapesníkem. Na umytí rukou myslete vždy po příchodu domů nebo do práce. Pokud nemáte k dispozici vodu a mýdlo, velmi dobře vám poslouží i dezinfekční gely.


6. Dostatečně odpočívejte

Dostatek spánku a odpočinku slouží jako prevence nejen proti chřipce, ale i proti jiným chorobám. Dospělý člověk by měl spát minimálně sedm hodin denně, děti ještě o něco více. Teprve po sedmi hodinách totiž dochází k poklesu hladiny stresových hormonů, které oslabují imunitní systém. Kromě toho alespoň půl hodiny denně relaxujte, zvyšuje to obranyschopnost organismu.


7. Užívejte vitamíny a doplňky výživy

Imunitní systém je v zimním období oslabený nejen v důsledku sníženého příjmu vitaminů z čerstvého ovoce a zeleniny, ale i působením nízkých teplot a nedostatku slunečních paprsků. Proto má v tomto období význam i doplňování vitamínů a minerálů v podobě výživových doplňků. Kromě známého vitamínu C je v době chřipkových epidemií důležité zejména užívání zinku, selenu a vitamínu A, které vaši imunitu výrazně posílí. Takové doplňky stravy získáte jednoduše a pohodlně i z internetové lékárny Pilulka.cz, kde můžete využít i náš slevový kód.

Tip od nás: Pokud máte rádi nákupy ale neradi utrácíte, máme pro vás skvělý tip. Začněte při nákupu používat výhodné slevové kupóny a kódy a vaše peněženka vám určitě poděkuje. Použijte například Pilulka slevový kód a nakupujte vitamíny a výživové doplňky mnohem výhodněji než dosud. K výhodnějším nákupům vám dopomohou i mnohé slevové akce jako například Černý pátek.


8. Správně se stravujte

Imunitu dokážete posílit i konzumací potravin s obsahem vitamínů, minerálů a stopových prvků. Sáhněte po ovoci - zejména jablkách, citrusech, banánech. Ze zeleniny vám pomůže kyselé zelí, paprika, křen, cibule či česnek. Nezapomeňte ani na ořechy a semínka - vhodné jsou zejména para a kešu ořechy a dýňová semínka. Nezapomínejte ani na pitný režim. Pití vody a neslazeného čaje pomáhá v náročném podzimním a zimním období zvlhčovat sliznice. Vyhněte se studeným a syceným nápojem.






Komerční prezentace
 Zpět