Více o počasí www.meteopress.cz


Podívejte se na náš facebook:



CO JE NOVÉHO


Jak si poradit s nedostatkem železa

♦ Myslete na potraviny, které zvyšují využitelnost železa z jídla, ale také na ty, které proces využitelnosti zpomalují. Například šálek kávy nebo čaje sníží absorpci železa až o 70 procent.
♦ V případě dlouhodobého vynechání masa nebo vajec v potravě užívejte výživové doplňky, například vitamin B12 a kyselinu listovou, železo nebo jimi obohacené potraviny.
♦ Pamatujte si, že ze syrové zeleniny je využitelnost železa nižší než po jejím krátkém vaření nebo dušení.
♦ Naopak ovoce je lepší konzumovat syrové než uvařené, kromě broskví.
♦ Železo se využije lépe z opražených ořechů a z naklíčených semen.
♦ Kyselé přísady pomáhají, aby železo bylo lépe v těle využito, někdy až čtyř- až pětinásobně.


Trápí vás pigmentové skvrny?

Zůstaly vám na pokožce po létě „suvenýry“ v podobě pigmentových skvrn? Po letním období trápí mnoho žen i mužů. Většinou jsou problémem hlavně z estetického hlediska, ale rozhodně bychom je neměli podceňovat. „Kdykoliv pozorujete nový pigmentový projev na pokožce, který mění barvu, tvar a mění se v čase, je nejlepší navštívit lékaře. Kožní melanom totiž může někdy vypadat jako plochá skvrnka hnědavé barvy. Doporučuji proto nepodceňovat prevenci a jednou ročně se nechat vyšetřit dermatologem. Laik může jen těžko rozpoznat, zda se jedná o melanom, pigmentovou či stařeckou skvrnu,“ varuje dermatoložka MUDr. Zuzana Macková z Perfect Clinic Dermatology.


Jeden jogurt denně!

Proč? Protože jogurty jsou významným zdrojem kvalitních živočišných bílkovin a mléčného vápníku. Navíc je prokázáno, že přítomné jogurtové bakterie příznivě upravují složení střevní mikroflóry a tím pozitivně ovlivňují metabolické procesy trávicího traktu.


Kariéra, nebo dítě?

Kdy je vhodná doba si miminko pořídit a jak na to své tělo připravit, pokud už nejsme nejmladší? „Ideální věk pro pořízení dítěte je určitě okolo 25 let, ale v současné době není pro většinu žen reálný,“ říká MUDr. Radka Gregorová, gynekoložka z Lékařského domu na Praze 7. Ženy toho dnes ale musí stihnout v životě tolik, přitom vše skloubit dohromady není jednoduché. O to důležitější je věnovat péči výběru vhodných doplňků stravy už při plánování těhotenství. „Pro ženu jsou důležité hlavně vitaminy ze skupiny B, vitaminy D, E a C. Ideální pro podporu plodnosti je přípravek, který současně kromě vitaminů, naštěpené kyseliny listové neboli folátů obsahuje i látku inositol. Ženám je také obvykle doporučeno cvičení zaměřující se na pánevní dno,“ doplňuje doktorka Gregorová.


Že vám nějaká čísla Zdraví unikla? Neváhejte a kupte si je na www.nasobchod.cz, kde najdete aktuální čísla, většinu starších čísel a také další zajímavé časopisy z našeho vydavatelství.