Více o počasí www.meteopress.cz


Podívejte se na náš facebook:



CO JE NOVÉHO


Nejen vodu, ale i minerály!

Často sportujete, nebo máte fyzicky náročnou práci? Nezapomínejte na kvalitní pitný režim a doplňování minerálních látek, které řídí rozložení tekutin v těle. „Pro každodenní konzumaci se hodí slabě nebo středně mineralizovaná voda s nízkým obsahem sodíku a vyváženým poměrem minerálních látek. Výhodný je obsah životně důležitých minerálních látek (draslík, hořčík, vápník) v dobře dostupné formě, které lidské tělo dokáže lehce vstřebat a využít,“ radí nutriční terapeutka Mgr. Tamara Starnovská.


Honí vás mlsná?

Dopřejte si různá semínka, která můžete „zobat“ místo chipsů. Vetšinou mají vysoký obsah bílkovin a tuků, ale také vlákniny, vitaminů, minerálů a antioxidantů. Velkým hitem jsou chia semínka, která mají vysoký obsah bílkovin, vlákniny, omega-3 nenasycených mastných kyselin a aminokyselin. Anebo vyzkoušejte neméně populární konopná semínka. Mají ideální poměr (1:3) esenciálních mastných kyselin (EMK) omega-3 a omega-6, což je poměr blízký poměru v našem organismu. Tyto dvě kyseliny jsou důležité pro správný vývoj a fungování mozku, reprodukční systémy a metabolismus.


Nohy jako z olova, nepříjemné brnění, mravenčení nebo pálení?

Neberte tyto potíže na lehkou váhu. Zdánlivě neškodné příznaky mohou totiž časem přerůst v mnohem závažnější problém. Právě pocit těžkých unavených nohou, který se dostavuje zejména ve večerních hodinách a ztěžuje usínání, je typickým příznakem chronického žilního onemocnění. „Chronické žilní onemocnění je třeba léčit včas, již od časných stadií onemocnění. Základem konzervativní léčby je komprese (kompresivní punčochy) a vhodné venofarmakum,“ říká MUDr. Veronika Slonková, Ph. D., dermatoložka z FN u Sv. Anny v Brně. Rozhodnutí, zda je načase navštívit odborníka, vám usnadní i „mapa příznaků“, kterou najdete na www.zilniporadna.cz.


Slupky nevyhazujte!

Jablka obsahují více než 30 minerálních látek a stopových prvků, za zmínku stojí především draslík a železo. Z vitaminů jsou nejdůležitější provitamin A, vitaminy skupiny B - B1, B2, B6, E a C, niacin a kyselina listová. Málokdo však ví, že téměř 70 procent těchto zdraví prospěšných látek se nachází ve slupce nebo bezprostředně pod ní!


Že vám nějaká čísla Zdraví unikla? Neváhejte a kupte si je na www.nasobchod.cz, kde najdete aktuální čísla, většinu starších čísel a také další zajímavé časopisy z našeho vydavatelství.