OBJEDNEJTE SI PŘEDPLATNÉ časopisu Zdraví




Sháníte aktuální nebo i starší číslo časopisu Zdraví? Nabízíme možnost zakoupení v našem internetovém obchodě.

Časopis Zdraví si také můžete zakoupit v elektronické podobě.

Tématické a odborné publikace pro vaše hobby


 
Rozmazluje se spánkem a dobrou kosmetikou

Lucie van Koten píše úspěšný lifestylový blog Život podle Lucie. Je milovnice a nadšená propagátorka bio a přírodní kosmetiky, elegance, stylu a ženskosti. Vše ale dělá s nadhledem a laskavou sebeironií.
Více





 
Chutnají i prospívají zdraví!

Vitaminové a multivitaminové cukrovinky značky VIVIL to je záruka 116 let dlouhé tradice, nejvyšší možné kvality, vynikající chutě a hlavně zdravé výživy. Neobsahují cukr a proto jsou vhodné nejen pro diabetiky, ale i pro ty, kteří dbají na svou linii.
Více





 
Jak zdravě posílit imunitu: 10 základních pravidel

Není výjimkou, že i mladí lidé – a nejen rodiče malých dětí – s nástupem podzimu a chřipkové sezony propadají panice. Opakované rýmy, kašel, virózy nebo dokonce chřipka dokáží chladnou část roku proměnit v trvalý boj s vlastním tělem. K tomu, aby se obranyschopnost organismu zlepšila, většinou stačí podle odborníků dodržovat zdravý životní styl.

Změřit, jak se čím ovlivňuje imunitní systém, je velmi složité. Je možné měřit parametry zdravotního stavu nebo hladiny různých faktorů v krvi – ve skutečnosti je ale málokdy souvislost se skutečnou imunitou, tedy schopností odolávat infekcím, zcela přímá. Jak upozorňují vědci z Harvardovy lékařské fakulty, imunita je velmi komplexní systém a jejímu fungování zdaleka nerozumíme. Na druhou stranu dodržovat základní pravidla zdravého životního stylu je rozhodně podstatou správného fungování celého těla, včetně jeho obranyschopnosti.
Více





 
Co byste měli vědět, než se vrhnete na další dietu!

Názory na to, co je a není zdravé hubnutí a která dieta je ta nejlepší, se nám mění před očima. Věda jde kupředu a nabízí stále nové poznatky o tom, co bychom měli jíst a pít a jak se hýbat ve prospěch našich tělesných schránek. Poslední dobou se dostávají ke slovu doporučení, která nás mohou překvapit svou jednoduchostí. Vracejí nás totiž k tomu, co je nám přirozené.

Než začnete měnit jídelníček, odbourejte mýty. V dnešní době už není takový problém sehnat si kvalitní informace na téma správné výživy. Existují ale stále ještě stravovací mýty, kterým zarputile věříme. Některé vznikají z pochybení a neznalosti. Ty se postupně posouvají a vyvracejí. Mnohé jsou však živené zájmovými skupinami, kterým prospívají. Toto je několik z těch, kterými byste se řídit neměli.
Více





 
Nenechte se sužovat kašlem

Je sice nepříjemný, ale zároveň se jedná o přirozený obranný reflex, který pomáhá dýchacím cestám zbavit se cizorodých látek. Léčbu kašle ale rozhodně nepodceňujte a nezanedbávejte.

Než začnete s léčením, nejprve se pokuste určit, která forma kašle vás trápí. „Důležité je, zda se jedná o kašel suchý, zpravidla spojený s drážděním v krku, kdy pacient nevykašlává hlen, nebo produktivní, často doprovázený bolestí na prsou, kdy pacient vykašlává hlen snadno či obtížněji. Vykašlávaný hlen nemusí vždy pocházet z dolních dýchacích cest, ale může se jednat o hlen, který stéká z nosu či dutin, tedy o takzvanou zadní rýmu,“ vysvětluje PharmDr. Ivana Lánová, vedoucí lékárník BENU Lékárny v Mladé Boleslavi.
Více





 
Průdušky a plíce v ohrožení!
Co pomůže, aby děti v zimě tolik nestonaly?

Zejména v zimním období se mezi dětmi šíří nejrůznější nemoci průdušek a v horším případě i plic. Jak to poznáte? Dítě má vytrvalý kašel, bolí ho na hrudníku, je dušné a má potíže s dýcháním, vykazuje zvýšenou teplotu a mohou se objevit i bolesti zad. Nejčastěji nemocné průdušky trápí děti v zimě, kdy je jejich zánět zpravidla součástí infekce horních cest dýchacích. „Když byl náš syn malý a chodil do školky, neustále měl bronchitidy. Průdušky ho trápily skoro až do první třídy. Obvykle jsme se snažili to zvládat bez antibiotik a dobře se nám osvědčily osvědčené lidové recepty. Například klasická inhalace, kdy se kbelík naplnil horkou vodou, do ní jsme nakapali pár kapek éterického oleje z eukalyptu. Syn se naklonil nad lázeň, přikryli jsme mu hlavu ručníkem, a on asi pět minut vdechoval vlhký vzduch. Proceduru jsme opakovali několikrát denně,“ vzpomíná čtyřicetiletá Hana ze středních Čech.
Více





 
Ryby a mořské plody patří na stůl nejen o Vánocích

O prospěšnosti konzumace rybího masa není pochyb, přesto se na talířích v českých domácnostech objevuje výrazně méně často, než by mělo. Až si přečtete, co všechno vám pravidelná konzumace rybího masa může přinést, možná rozšíříte řady strávníků vyhledávajících rybí jídla.

Rybí maso by se dalo stručně označit za ideální složku jídelníčku s ohledem na nutriční hodnotu a obsah látek, které prospívají kardiovaskulárnímu, nervovému i imunitnímu systému. Přesto je konzumace rybího masa v ČR mnohonásobně nižší, než kolik radí odborníci na zdravou výživu. Ročně sníme jen asi čtvrtinu doporučeného množství, tedy přibližně pět kilogramů na osobu. Za adekvátní množství se považuje 400 gramů rybího masa týdně rozloženého do dvou až tří porcí, což odpovídá 20 kilogramům rybího masa za rok. „Hlavním přínosem konzumace ryb jsou kvalitní bílkoviny a zdravé tuky – omega-3 nenasycené mastné kyseliny. Naše tělo si je neumí vytvořit, a proto je musí získat z potravin. Ryby jsou také zdrojem dalších potřebných živin, jako je vitamin D, B12, B6 a vápník. Je to navíc lehce stravitelné a chutné maso,“ vyzdvihuje význam ryb v jídelníčku nutriční terapeutka BSc. Eva Häuslerová.
Více





 
Vánoce musí být voňavé

Zřejmě nikdy jindy se neline z našich příbytků tak intenzivní směsice vůní jako v předvánočním a vánočním období. Všichni, tedy skoro všichni, pečou vánoční cukroví, protože to na svátečním stole být musí stůj co stůj.

Hřebíček, badyán, anýz, skořice, vanilka... Koření, které má především starší generace spojené právě s cukrovím nebo něčím sladkým, nanejvýš ještě se svařeným vínem. Ovšem s tím, jak v posledních letech vzrůstá zájem o gastronomii, přibývá kuchařů amatérů, kteří toto kdysi ryze „vánoční koření“ využívají do celé řady pokrmů nejen sladkých, ale především masitých, zeleninových, těstovinových, rýžových a nepřeberného množství dalších z naší i zahraniční kuchyně. Koření z domácích zdrojů i to exotické nejen dodává patřičnou chuť jídlu, ale má i celou řadu pozitivních zdravotních účinků. A protože Vánoce máme spojené nejen s dárky a pokud možno klidnou a láskyplnou atmosférou, ale především s nadbytkem jídla a v důsledku toho se zažívacími potížemi, neuškodí, když si připomeneme koření a bylinky, které pokrmy odlehčí a našim žaludkům uleví.
Více





 
V zimě se nepřepínejte!

Zimní sporty jsou úzce spjaty s přírodou, mnohdy vrtkavým počasím a nutností spolehnout se sám na sebe. To s sebou nese neodmyslitelná rizika. Než se vydáme za „extrémnějším“ sportovními zážitkem, měli bychom se zamyslet nad tím, jestli jsme schopni cíle, který jsme si předsevzali, dosáhnout.

Při zimních sportovních aktivitách se člověk často necítí úplně komfortně. Tělo se musí vyrovnávat při pobytu venku s nízkými teplotami, mnohdy nám prokřehnou prsty na nohou nebo rukou. Přesto máme z celého dne stráveného na svahu nebo v bílé stopě radost a potěšení. A radost z něj má i naše srdce – je totiž všeobecně známo, že veškeré sportovní aktivity našemu srdci prospívají. „Přínos sportu pro snížení kardiovaskulární i nekardiální mortality je nesporný. To samozřejmě platí pro jakékoliv sportování v kterékoliv roční době, pokud se jedná o sporty s neextrémní zátěží a aktivita je pravidelná, tedy alespoň třikrát týdně po 30 minutách,“ říká prof. Alan Bulava, Ph.D., vedoucí lékař arytmologie a kardiostimulace Kardiocentra Nemocnice České Budějovice, a zároveň připomíná, že pravidelná fyzická aktivita nás chrání před srdečně-cévními onemocněními – aterosklerózou, srdečním infarktem, mozkovou mrtvicí, vysokým krevního tlakem, krevní sraženinou, a dokonce snižuje i riziko vzniku rakoviny. „Prokázána je účinnost proti vzniku rakoviny tlustého střeva a konečníku, prsu, dělohy, ale i nádorů plic. Fyzická aktivita dále snižuje riziko vzniku cukrovky, je prevencí i léčbou obezity, osteoporózy a mnoha dalších poruch pohybově-podpůrného systému, například bolestí zad, potíží s páteří a podobně,“ vyjmenovává zkušený lékař.
Více



>

 
Sedm tipů, jak vyřešit manželské neshody

Pokud spolu lidé umějí komunikovat, nemusí rozpory končit házením talířů nebo balením kufrů!

Existuje celá řada návodů a tipů na to, jak postupovat, když chcete zažehnat rozepři v partnerském vztahu. S manželským a rodinným poradcem Markem Kučerou jsme z nich vybrali ty nejužitečnější, které byste měli vyzkoušet. „Následující rady jsou jakousi inspirací pro to, jak postupovat v případě neshody. Ale samozřejmě to nejsou žádné univerzální pravdy – jak dobře budou fungovat, to se může mezi páry hodně lišit,“ upozorňuje doktor Kučera.
Více







  naše další tituly   Flóra na zahradě   Pěkné bydlení   ROZMARÝNA   CHATAŘ chalupář   DOMOV   PSÍ kusy

Autorská práva vykonává vydavatel, jakékoli šíření částí nebo celku je zakázáno.